Коронавирусът ще удари световната икономика през 2020 година

Коронавирусът Covid-19 (EN Wiki) ще удари световната икономика през 2020 година, а с това също предприемачеството и стартирането на нови бизнеси, не само в България, но и в цял Свят. Това ще се случи по 2 линии:

  • От страх хората сами ще налагат ограничения! Няма да пътуват, ще се свие туризмът, хотелиерството и ресторантьорството; транспортните услуги – автобуси, самолетни превози и др.; Ще намалят потреблението и харченето на пари, с което много бизнеси, които са като екстри към живота на хората, ще бъдат ограничени.
  • Плавителствата от своя страна ще трябва да осигурят мерки за предпазване на разпространението на коронавируса, защото при епидемия, здравните власти не успяват за лекуват всички заразени, защото няма толкова болници, лекари и медицински сестри. Лекарствата не помагат срещу вируса, нужни са защитни костюми и маски за здравните лица и работници. Всичко това са разходи – десетки или стотици милиарди долара/евро ще бъдат изразходени само в Европа и САЩ!

Предприемачеството и стартирането на нови бизнеси също ще останат на заден план, вместо това хората със съществуващ бизнес ще имат нужда от анти-кризисен план, който да им позволи да ограничат загубите и да оцелеят няколко тежки месеци, докато нещата се нормализират… Развитие на бизнес няма да бъде приоритет за над 95% от бизнесите, но все пак има и такива бизнеси, при които може да се работи дистанционно (напр. ИТ сектора – изработка на сайтове, дистанционно онлайн счетоводство и др. подходящи).

Анти-кризисен план за съществуващи бизнеси

Анти-кризисният план за съществуващите бизнеси, в конкретния случай за коронавируса 2019, трябва да включва следните елементи:

  • Оценка на новата ситуация и реална преценка на пазара/бранша. Ако клиентите намаляват – ограничавате разходи и загуби, ако имате шанс да привлечете клиенти (за сметка на конкурентните фирми в бизнес-сектора) – опитайте да ги отмъкнете, но регулирайте вложените средства според риска.
  • Разходи и приходи – за да не сте на загуба, осъвременете оценките за продажби и приходи, и настройте разходите спрямо новите оценки. Сао така можете все още да останете на печалба или да отидете на минимални финансови загуби.
  • Човешка сила и работна ръка. За някои бизнеси (за пример: web developers/web designers), наетите работници са от изключително голямо значение и никой управител не желае да загуби вече обучени и качествено работещ персонал! Трябва да намерите баланс – ако сте малка фирма и не можете да плащате 3-4 месеца, без да се работи с нови клиенти, по-добре го кажете на хората веднага и заедно вземете решение. Възможно е да се разберете за платен или неплатен отпуск за 1-2 месеца, което ще ви позволи да запазите кадрите си и финансовата стабилност на фирмата.
  • Други непредвидени фактори. Има много фактори, специфични за всеки бизнес. Тук не можем да изброим всички, но вие помислете и ги преценявайте според важността и ефекта върху фирмата и бизнеса ви.
  • Нови възможности. Една такава ситуация предоставя нови възможности! Ако досега не сте привличали клиенти чрез електронни канали – с платена реклама (напр. Google Ads) или SEO оптимизация за търсачките, то вече е време да го обмислите. Ако имате шанс да привлечете клиенти и можете да ги обслужите безопасно или дистанционно (напр. изработка на сайтове онлайн през Интернет), можете да инвестирате в тези нови възможности!

Безработица и личните финанси по време на епидемия

Безработицата и личните финанси ще бъдат два параметъра, по които ще познаем, че пандемията/епидемията с коронавируса е предизвикал икономическа криза! Безработицата скача стремглаво нагоре в първите 1-2 месеца на ограниченията, а личните финанси вървят в обратната посока – спестяванията се топят, защото голяма част от хората не работят…

В даден момент, поради финансови проблеми, очаква се да се стигне до доброволно и преднамерено заразяване с коронавируса SARS-CoV-2 (Covid-19), за да може човек да го преболедува и да може да работи след това.

Това са основните насоки за успешен бизнес! Ако имате нужда от помощ, свържете се с нас за да разкажете за бизнес идеята и бизнес нуждите.

Личната мотивация – най-нужното качество за стартиране на бизнес!

Личната мотивация е най-нужното качество за стартиране на бизнес! Дали това е вярно – може би не на 100%, но със сигурност много над 50% от случаите, мотивацията е най-важна! Изключенията от това са няколко – когато е нужна експертиза, умения и опит, то само с лична мотивация не се стартира и не се развива успешен бизнес!

Лична мотивация е когато успеете да загърбите негативните действия в процеса на мотивация и ги замените с положителни. Ето няколко насоки:

  • Спрете с надеждата – нужни са действия! Да се надявате, че един ден ще станете бизнесмен е меко казано глупаво. Вместо това, трябва да действате, да планирате бизнес, да направите бизнес план за няколко месеца или години, да прецените разходите, да прецените и управлявате рисковете в този бизнес и много други. Накратко: на думата “дано” не се разчита в бизнеса, защото шанса да фалирате е почти 100%.
  • Бъдете позитивни! Причините са много! Ако искате да се срещате с позитивни хора, да общувате с тях, да се учите от тях, вкл. да “краднете занаят” от тях – трябва да приличате на тях. Изключение е, ако сте от различен пол – тогава се случва противоположностите да се привличат…
  • Бъдете позитивни, но не се надявайте твърде много! Вашите действия са важни, само да чакате на надежда или на неволата… няма да стане!
  • Бъдете инициативни! Важно е да имате различни интереси, да се образовате за тях, да имате разнообразни знания и умения… Когато се запознаете с нови хора, трябва да намерите допирни точки. Когато имате разнообразни интереси и умения, ще е много по-лесно да намерите общ език и да впечатлите събеседника си. Нужно ли е да споменаваме, че това помага и за любовта, или вече сами сте се досетили?
  • Действайте целеустремено! Липсата на цел и план в бизнеса или в живота е погрешно. Когато нямате цели и план, може да не усетите кога нещата са излезли извън контрол. Разбира се, понякога плана трябва да се променя – не трябва да действате по първия си план цял живот!
  • Бъдете предприемчиви и станете предприемачи, но контролирайте рисковете! След като няколко години сте били инициативни и имате много на брой знания и умения в нужните области, в даден момент ще се почувствате готови да станете шефове на себе си! Когато сте няколко партньори – тогава заедно си помагате и това чувство за свой бизнес настъпва много по-рано (обикновено един от съдружниците е най-готов и дава добри идеи, а пък рисковете при няколко партньори се разпределят)!
  • Ако не се чувствате готови – учете се, четете, практикувайте (вижте личностно развитие)! Търсете общности с подобни на вашите интереси, търсете партньори и заедно обединете усилия!

Личностно развитие

Личната мотивация е част от личностното развитие на всеки човек. Личностно развитие включва както професионално развитие, така и лично развитие и подготовка за реалните дейности в живота.

Първата част от личностното развитие са знанията. Още от ранна детска възраст, в яслите и детските градини, децата започват своето личностно развитие с обучение по стандартни теми.

Всяка една дейност изисква практика, за да можете да добиете реален опит в справянето с различни ситуации, задачи и проблеми. Ако се върнем към детските градини, игрите са практическата част – там, където децата се научават да спортуват, да правят нещо.

Ето защо личностното развитие изисква знания, практика (за придобиване на умения и опит) и съответно – много време за обучение. А времето е пари, особено професионалното обучение. Каквото са пропуснали да ви покажат вашите родители или настойници в детските ви години, когато станете пълнолетни ще трябва да го наваксвате…

Въпреки всичко, въпреки нужното време и цената за едно или повече обучения, в даден момент тези инвестиции трябва да се изплатят! Тогава бихте могли да дадете оценка – струвало ли си е това обучение или не.

Разбира се, можете да се развивате самостоятелно, да четете статии в Интернет (най-добре от реномирани източници, вкл. на английски език) и да тренирате! Ако имате нужда от съдействие – вижте секции Работа, Екип и се свържете с нас с конкретните въпроси, за да ви помогнем и дадем насоки за подобряване на вашите знания и умения!

Бизнес клуб Ентусиаст стартира своя уеб сайт

След няколко месечно планиране на дейността на Бизнес клуб Ентусиаст и структурата на уеб сайта на клуба, ето че днес най-накрая стартирахме нашия нов уеб сайт! Сайтът е предвиден за работа на мобилни телефони, таблети, лаптопи/ноутбуци, настолни компютри и монитори с малка до голяма резолюция. Ако имате затруднения – пишете ни и ще опитаме да проверим и коригираме всички пропуски!

В следващите дни ще попълним целия сайт със съдържание, а предлаганите услуги за бизнеса постепенно ще се увеличават.

Не бързаме да пуснем много на брой непроверени услуги, а предпочитаме да достигнем високо качество, да проверим услугите и едва тогава да ги предложим на малкия и среден бизнес!